МІЖНАРОДНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ МАРАФОН “ARTS FOR HEARTS 2020”. ЧАСТИНА ІІ

МІЖНАРОДНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ МАРАФОН “ARTS FOR HEARTS 2020”. ЧАСТИНА ІІ

МІЖНАРОДНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ МАРАФОН «ARTS FOR HEARTS 2020»
З ПИТАНЬ РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗИВНОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

ІІ частина Міжнародного педагогічного марафону «ARTS FOR HEARTS 2020» проходила 16 – 18 вересня  2020 року в онлайн форматі на платформі ZOOM за фінансової підтримки Українського культурного фонду Міністерства культури та інформаційної політики України.

Протягом трьох днів з 10.00 до 15.00 всі зацікавлені керівники та викладачі мистецьких шкіл України, батьки, психологи, митці та спеціалісти органів управлінь сфери освіти та культури мали змогу долучитися до педагогічного заходу.

Мета марафону – стимуляція розвитку інклюзивного навчання в закладах початкової мистецької освіти країни, а саме – узагальнення та систематизація педагогічного досвіду викладачів, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, а також формування позитивного ставлення суспільства, викладацько-учнівської спільноти до інклюзивної освіти в мистецькій школі.

Організаторами марафону є Дитяча школа мистецтв №5 ім. І.О. Дунаєвського м. Харкова, Відділ культури по Слобідському району Департаменту культури Харківської міської ради як переможці конкурсу в програмі «Н.О.Р.Д» Українського культурного фонду з проєктом «Міжнародний педагогічний марафон ARTS FOR HEARTS 2020».

Партнерами проєкту виступили Державний науково-методичний центр змісту культурно-мистецької освіти, громадська організація «Всеукраїнська асоціація закладів мистецької освіти», Департамент культури Харківської міської ради.

Модератором заходів ІІ частини марафону була Оксана Кравчук – директор Дитячої школи мистецтв №5 ім. І.О.Дунаєвського м. Харкова.

З вітальними словами до учасників звернулися:
Анатолій Яловий – голова Дніпропетровської обласної організації профспілок працівників культури України;

Богдан Ховзун – голова ГО «Всеукраїнська асоціація закладів мистецької освіти», директор Львівської державної музичної школи №6 ім. Б.Ю. Янівського м. Львова;

Людмила Крижалко – заступник директора Департаменту культури та туризму Одеської міської ради;

Марина Бриль – директор Державного науково-методичного центру змісту культурно-мистецької освіти.

У рамках ІІ частини проєкту 18 спікерів продемонстрували свій досвід роботи, теоретичні розробки, своє бачення інклюзивної освіти, практичні напрацювання з учнями з особливими освітніми потребами, обговорили цілі на майбутнє.

Анатолій Яловий – голова Дніпропетровської обласної організації профспілок працівників культури України привітав учасників проєкту та у своїй промові підсумував, що розвиток інклюзивної мистецької освіти зможе досягнути великого розвитку шляхом залучення всіх зацікавлених осіб: від учнів, батьків, викладачів до представників центральних та місцевих органів влади, створивши нові програми, які будуть стимулювати запровадження інклюзивного навчання в мистецьких закладах України.

Підготовлена програма була насиченою за різними спеціалізаціями, побудована так, щоб можливості розвитку та запровадження навчання учнів з особливими освітніми потребами вже зараз втілювалися в життя мистецьких шкіл.

Найбільш теплі відгуки отримали презентації практичних напрацювань – майстер-класи та відеозаписи уроків з дітьми з особливими освітніми потребами, знайомство з роботою музичного відділу для дітей з вадами зору дитячої музичної школи №13 ім. М.Т. Коляди м. Харків.

Олеся Ольховська – викладач по класу фортепіано КПСМНЗ «ДМШ №13 ім. М. Т. Коляди» (м. Харків) презентувала «Особистісно орієнтований підхід до навчання дітей з різними особливостями психофізичного розвитку». Досвід організації роботи та навчання з дітьми з особливими потребами міста Одеси був представлений Вікторією Пастерначенко – директором, Світланою Трапезниковой – вчителем-реабілітологом, Ангеліною Лобко – дефектологом Інклюзивно-ресурсного центру №1, Нелею Фоміцькою – директором КПНЗ ДМШ №8 разом з колективом. Оособливо слухачам запам’ятався виступ Людмили Ковченко – викладача ДМШ №8, автора інклюзивної методики навчання для слабозорих дітей.

Лілія Назар – викладач Львівської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернату імені Соломії Крушельницької, викладач-методист, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри історії музики Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка – у своїй доповіді «Універсалізм музичного мистецтва та застосування його виняткових комунікативних властивостей в інклюзивній освіті» підвела проміжний підсумок проєкту та надихнула учасників продовжити самоосвіту в сфері інклюзивної мистецької освіти.

Людмила Закопець – викладач Львівської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернату ім. С. Крушельницької, викладач-методист, заслужений діяч мистецтв України – продовжила знайомство зі своєю унікальною практикою та своєю методикою роботи.

Ірина Ахекян – викладач по класу фортепіано Львівської державної музичної школи №1 ім. А. Кос-Анатольського, викладач-методист – у доповіді «Імпровізація як складова частина розвитку творчої особистості учня-піаніста з порушенням зору» презентувала свою роботу з дуетом учнів на основі розробленого нею збірника творів.

Родзинкою ІІ частини проєкту став виступ Хав’єра Дона Лукаса Пелайо – музиканта, викладача з міста Хуарес (Мексика), який має свій унікальний метод навчання дітей з РАС, та Олени Тумилович, Томаша Сочек – викладачів музичної школи Майора Хенрика Ієроніма Барановського з Кракова (Польща), які мають досвід роботи з учнями з особливими освітніми потребами.

Слухачі отримали унікальну різноманітну інформацію від «вузьких» спеціалістів. У коментарях учасники відмітили високий рівень організації марафону.

Загалом до перегляду марафону онлайн на різних платформах долучилися більше 21000 осіб. Після ІІ частини анкету заповнили 460 осіб, на питання «Чи змінилось Ваше ставлення до дітей з інвалідністю?» 84,3 % відповіли «так».

Слухачі та доповідачі ділилися власними думками в чаті системи ZOOM, на офіційній сторінці в мережі Фейсбук «Дитяча школа мистецтв № 5 ім. І.О.Дунаєвського м. Харків Україна», заповнюючи анкети. До того ж вони мають можливість продовжити спілкування, долучившись до загальнодоступної групи в мережі Фейсбук «Інклюзивній мистецькій освіті в Україні бути», яка вже об’єднала 1639 учасників.

Всі відеозаписи розміщені на офіційній сторінці в мережі Фейсбук «Дитячої школи мистецтв №5 ім. І.О.Дунаєвського м. Харкова Україна», на каналі YouTube – Дитяча школа мистецтв 5 Дунаєвського Харків Україна (https://www.youtube.com/channel/UCgYCD0Fx8XJbczwmlBRoTDA).

Ну, що ж – «потяг марафону» прямує до кінцевої зупинки – 30 вересня, 2, 3 жовтня 2020р. Висловлюємо щиру вдячність спікерам та слухачам, а також усім небайдужим до розвитку вітчизняної інклюзивної освіти!