МІЖНАРОДНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ МАРАФОН “ARTS FOR HEARTS 2020”. ЧАСТИНА І

МІЖНАРОДНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ МАРАФОН “ARTS FOR HEARTS 2020”. ЧАСТИНА І

МІЖНАРОДНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ МАРАФОН “ARTS FOR HEARTS 2020” З ПИТАНЬ РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗИВНОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

2 – 4 вересня 2020 року відбулася І частина Міжнародного педагогічного марафону «ARTS FOR HEARTS 2020» в онлайн форматі на платформі ZOOM за фінансової підтримки Українського культурного фонду Міністерства культури та інформаційної політики України. З 10.00 до 15.00 до педагогічного заходу мали змогу долучитися всі зацікавлені: керівники та викладачі мистецьких шкіл України, батьки, психологи, митці та спеціалісти органів управлінь різних рівнів. Мета заходу полягала в стимуляції розвитку інклюзивної мистецької освіти в початкових мистецьких закладах країни, узагальненні та систематизації педагогічного досвіду викладачів, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, а також у формуванні позитивного ставлення суспільства, викладацько-учнівської спільноти до інклюзивної освіти в мистецькій школі.

Організаторами марафону є Дитяча школа мистецтв №5 імені І.О.Дунаєвського міста Харкова, Відділ культури по Слобідському району Департаменту культури Харківської міської ради як переможці конкурсу в програмі «Н.О.Р.Д» Українського культурного фонду з проєктом «Міжнародний педагогічний марафон ARTS FOR HEARTS 2020». Партнерами проєкту виступили Державний науково-методичний центр змісту культурно-мистецької освіти, громадська організація «Всеукраїнська асоціація закладів мистецької освіти», Департамент культури Харківської міської ради.

Ведуча марафону – Оксана Кравчук, директор Дитячої школи мистецтв №5 імені І.О.Дунаєвського м. Харкова.

З вітальними словами до учасників звернулися:

Богдан Ховзун – голова ГО «Всеукраїнська асоціація закладів мистецької освіти», директор Львівської державної музичної школи №6 ім. Б.-Ю. Янівського м. Львова;

Соломія Чубай – музикант, вокалістка гурту «Джалапіта», продюсер літературно-музичних проєктів м. Львова;

Зоя Колеснікова – директор Дитячої музичної школи №13 ім. М.Т.Коляди м. Харкова;

Леонід Бицюра – заступник Тернопільського міського голови.

Марина Бриль – директор Державного науково-методичного центру змісту культурно-мистецької освіти, кандидат психологічних наук, заслужений працівник культури України – мала перший виступ, який став підгрунтям для успішної роботи І частини марафону, вона представила інформаційну складову, успіхи, покрокові досягнення з розвитку інклюзивної мистецької освіти в Україні та задала позитивний тон заходу.

У рамках І частини проєкту своїм досвідом роботи, теоретичними розробками, цілями на майбутнє, практичними напрацюваннями з учнями з особливими освітніми потребами продемонстрували 18 спікерів.

Висловлювати власні думки слухачі могли в чаті ZOOM та заповнюючи анкету учасника. Найбільш теплі відгуки отримали:

презентації практичних напрацювань;
майстер-класи та відеозаписи уроків з дітьми з особливими освітніми потребами;
знайомство з роботою музичного відділу для дітей з вадами зору дитячої музичної школи №13 ім. М.Т.Коляди м. Харкова;
виступи Влади Бучко – піаністки, лауреата міжнародних конкурсів (Італія, Іспанія, Франція), ведучої та експерту фестивалю креативної музичної педагогіки м. Києва; Маріанни Смбатян – художниці, режисерки, акторки та сценаристки театру, кореспондентки, волонтерки, оганізаторки соціального проєкту «Сильні Духом» м. Запоріжжя; Марини Ревенко – художнього керівника та режисера театрудля дітей з особливими освітніми потребами («Особливий театр»), керівника Вінницького Благодійного Фонду Розвитку Людини м. Вінніця; Садівничої Олени – завідувачки теоретичного відділу Дитячої музичної школи №39 м. Києва, викладача-методиста; Людмили Закопець – викладача Львівської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернату ім. С. Крушельницької, викладача-методиста, заслуженого діяча мистецтв України.

Під час виступів спікерів було презентовано різні форми роботи в ансамблях, організацію вільного театрально-творчого простору для дітей з особливими освітніми потребами, розглянуто питання про особливості інклюзивного навчання в музичній школі, про зміну філософії відношення до дітей з особливими освітніми потребами в суспільстві, про розвиток емоційного інтелекту, арттерапію, артсинтезтерапію, кінотерапію, музикотерапію,медіакомпетентності тощо.

Всі відеозаписи розміщені на офіційній сторінці в мережі Фейсбук Дитячої школи мистецтв № 5 імені І.О.Дунаєвського м. Харкова Україна, на каналі YouTube «Дитяча школа мистецтв 5 Дунаєвського Харків Україна» (https://www.youtube.com/channel/UCgYCD0Fx8XJbczwmlBRoTDA).

Сертифікати