ПІДВИЩЕННЯ КВІЛІФІКАЦІЇ ВИКЛАДАЧІВ МИСТЕЦЬКИХ ШКІЛ
25 лютого, у рамках впровадження в освітній процес оновленого змісту початкової мистецької освіти, розпочалося підвищення кваліфікації педагогів мистецьких шкіл. Слухачами першого короткострокового навчання стали викладачі мистецьких шкіл з багатьох регіонів України, зокрема з Вінницької, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Київської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Харківської, Херсонської, Черкаської та Чернігівської областей, а також з міста Києва.
Ініціаторами та організаторами заходу виступили: Директорат мистецької освіти Міністерства культури України та Державний науково-методичний центр змісту культурно-мистецької освіти.
Місцем проведення було обрано Дитячу школу мистецтв №6 імені Г. Л. Жуковського, оскільки цей заклад є одним із 29-ти закладів України, в якому з вересня 2018 року стартував пілотний проект з упровадження в освітній процес мистецьких шкіл навчальних програм початкової мистецької освіти.
Директор школи – Микола Кутняхов, вітаючи учасників, зазначив: «Є велика різниця між тим, що таке виконавець і тим, що таке творча особистість. Розуміння цього і лягає в основу тих змін, які відбуваються наразі в системі мистецької освіти. За 300 років вперше Міністерство культури відійшло від імперських та ідеологічних спрямувань і звернулося до головної діючої особи мистецької освіти – до дитини. Дитина – це майбутнє, а вчитель – провідник. І саме завдяки ефективній співпраці дитини і вчителя ми зможемо створити мистецьку школу майбутнього».
Про те, що вже зроблено на шляху модернізації змісту мистецької освіти, учасникам навчання розповіла генеральна директорка Директорату мистецької освіти – Тетяна Колос. Зокрема, прийняття нового Закону України «Про освіту», Концепції сучасної мистецької школи, визначення модернізації змісту та умов надання мистецької освіти одним із Пріоритетних дій Уряду, затвердження Положення про мистецьку школу, введення в дію нових типових освітніх програм є вагомими кроками на шляху до модернізації мистецької освіти, якої сьогодні так потребують її головні бенефіціари – здобувачі освіти різних категорій.
«Суспільство майбутнього не потребуватиме ремісництва, яким будуть займатися роботи, а потребуватиме креативної свідомої особистості, здатної виробляти щось нове. Саме тому всі наші зусилля наразі спрямовані на те, щоб виховати наших дітей людьми майбутнього – креативно мислячими творчими особистостями. Новий підхід до освіти – дитиноцентрований, яким передбачено ставити за мету розуміння з чим має виходити дитина після навчання та який спрямовує зосередитись на результаті – не на продукті (що саме демонструє дитина на контрольному іспиті), а чого вона досягла протягом строку навчання в школі», – зазначила Тетяна Колос.
Наголошено, що на відміну від типових навчальних планів, на основі яких раніше здійснювалася освітня діяльність, типові освітні програми спрямовані на впровадження в освітній процес оновленого змісту початкової мистецької освіти та вирішують ряд існуючих проблем, зокрема:
- типові освітні програми визначають стандарт початкової мистецької освіти;
- усі компоненти змісту освіти максимально інтегровані між собою;
- зміст нових програм максимально пристосований для індивідуального підходу до учня тощо.
Детальніше особливості типових освітніх програм мистецької школи початкового рівня слухачам презентувала Леся Ткаченко, завідувачка відділу формування та моніторингу змісту культурно-мистецької освіти Державного науково-методичного центру змісту культурно-мистецької освіти.
«Новими типовими освітніми програмами передбачено, що навчання, у першу чергу, зосереджене на учні. Врегульовано відносини, які спрямовані на налагодження взаєморозуміння між учнем і вчителем та які дають можливість забезпечення індивідуального спрямування, розвитку та підходу», – акцентувала Леся Ткаченко.
Після загальнотеоретичного блоку, програмою підвищення кваліфікації було передбачено роботу в секціях «Танець» та «Образотворче мистецтво», де відбулася презентація типових навчальних програм початкової мистецької освіти елементарного підрівня з дисциплін: «Образотворче мистецтво (станкове, декоративне), «Ліплення», «Танець».
Наступна група педагогів мистецьких шкіл, які викладають навчальні дисципліни з образотворчого, декоративного, хореографічного та музичного мистецтва (фортепіано, скрипка, музична грамота та практичне музикування), зустрінеться в Києві 26 – 27 березня 2019 року.
