ПОРАДИ від ДНМЦЗКМО
Методичний центр опрацював ідеї щодо організації дистанційного навчання.
Організація проведення освітнього процесу може відбуватися з використанням можливостей дистанційної освіти, інтернет-ресурсів:
Google Site
Google Classroom – тут можна спілкуватися, збирати файли з роботами, ставити оцінки, контролювати терміни виконання завдань, створити контрольну роботу з варіантами, надавати консультації для кожного учня в приватному режимі.
Вебінар “Організація дистанційного навчання за допомогою Google Класу”
Class Dojo – інструмент для оцінки роботи класу в реальному часі, багато заохочень для учнів з різними ролями і рівнями доступу.
Cisco Webex Meetings – зручні відеоконференції для дистанційного навчання.
Classtime – українська розробка, помічник вчителя.
Facebook – створення сторінок для спільнот.
Skype – проведення відеоконсультацій.
Viber – пересилка завдань, інших інформаційних файлів та отримання відповідей, проведення аудіоконференцій, проведення індивідуальних відеоконференцій та консультацій.
Telegram.
Zoom
Наталія Бизова. Zoom уроки під час карантину
Padlet.
Hangouts.
Більш детальні рекомендації щодо їх використання, зібрані в одній системі інформування є тут: osvita.diia.gov.ua
Розуміючи, що навіть за умови існуючих технічних недосконалостей, відсутності (повністю або частково) персонального напрацьованого досвіду викладачів щодо використання дистанційних технологій навчання, неможливості проведення деяких видів занять за запропонованою системою (оркестр, танок тощо), ми повинні налагодити комунікаційні зв’язки зі здобувачами та здійснювати освітній процес для подальшого відпрацювання навчального матеріалу.
Отже, для безперервної подальшої роботи викладачам можна виконувати наступні дії:
- визначити перелік навчальних дисциплін, тем навчальних занять, видів навчальних занять, які здійснюються за технологією дистанційного навчання із зазначенням он-лайн сервісів або соцмереж;
- скласти розклад таких занять та повідомляти про них здобувачів;
- підготувати електронні матеріали з навчальних дисциплін для надсилання здобувачам (тексти, презентації, індивідуальні завдання, лінки/посилання на інтернет-джерела тощо) для подальшого самостійного опрацювання здобувачами.
Корисні посилання: «Ефективне використання мультимедійної презентації на уроці»; «Якщо Вас немає в Інтернеті, Ви не існуєте (соціальні мережі та власний сайт на службі сучасного вчителя)»; «Де знайти та як користуватись легальним цифровим контентом»:
https://www.ranok.com.ua/remotecourses.html
Технічні особливості організації дистанційного навчання:
https://www.youtube.com/watch…
Як повідомляє МОН немає ніяких типових форм заяв для викладачів, які переведені на дистанційну форму роботи. Роз’яснення щодо дистанційного навчання від заступника Міністра освіти і науки Петра Коржевського:
https://www.facebook.com/groups/1309306889108636/wp/202547201074696/
Ми спробували скласти перелік різних пропозицій щодо організації роботи викладачів під час карантину:
Підготовка до різних онлайн конкурсів (їх зараз безліч).
Проведення онлайн-уроків з учнем у прямому контакті.
Проведення онлайн-лекцій наживо або створюючи запис.
Підготовка аудіоповідомлень із конкретними завданнями (слуховки, диктанти…).
Вокал: створити і надіслати відео розспівок, «мінусовок» тощо і під час проведення онлайн-занять працювати над цим.
Давати завдання для учнів: робити аудіо- або відеозаписи, а потім разом їх аналізувати;
Надсилати фото виконаних письмових завдань.
Надсилати тестові або інші завдання у вигляді вордівського або іншого файлу.
Скласти список того, що треба послухати і подивитись – обов’язково при цьому надати список посилань.
Розміщувати завдання та записані уроки вчителів на сайтах закладів мистецької освіти.
Відкриття персонального блогу вчителем із записом коротких відео з поясненнями та завантаженням на канал Youtube.
У час, коли оголошений карантин, вчителі мають здійснювати й іншу організаційно-методичну роботу. Достатня кількість ресурсів допомагає самовдосконалитися, розвиватися професійно:
http://umo.edu.ua/slukhacham/distance-learning
https://culturalproject.org/
Відкриті групи викладачів закладів мистецької освіти в мережі Facebook:
Викладачі хореографічних дисциплін:
https://www.facebook.com/groups/989084928152010/
Об’єднання викладачів музично-теоретичних дисциплін мистецьких шкіл України
https://www.facebook.com/groups/2855535438004249/
Інклюзивна мистецька освіта України: https://www.facebook.com/groups/2440560569296285/
Смичково-струнна педагогіка:
https://www.facebook.com/groups/474745919939201/
Майстер-класи гри на скрипці:
https://www.youtube.com/playlist…