Міністерство культури України
Державний науково-методичний центр змісту культурно-мистецької освіти
Всеукраїнська асоціація закладів мистецької освіти
Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю
«ІНКЛЮЗІЯ В МИСТЕЦЬКІЙ ОСВІТІ:
ВИКЛИКИ, ПРАКТИКИ, ПЕРСПЕКТИВИ»
Дата проведення: 6-7 грудня 2019 р.
Мета конференції: окреслення особливих освітніх потреб дитини в мистецькій освіті – представлення та аналіз досвіду інклюзивного навчання; вироблення моделей психолого-педагогічної та соціально-педагогічної роботи, а також пропозицій щодо організації інклюзивної освіти; об’єднання зусиль щодо практики впровадження інклюзії в мистецьких школах (нормативно-правової та організаційно-педагогічної).
До участі в конференції були запрошені: викладачі та керівники мистецьких шкіл; представники органів влади, що розвивають теорію та практику інклюзивної освіти; експерти, вчені, студенти, аспіранти та магістранти; представники громадських організацій, які займаються питаннями освітньої, соціальної та культурної інклюзії.
НАПРЯМИ РОБОТИ КОНФЕРЕНЦІЇ:
- Вектори розвитку інклюзії в мистецькій освіті: нормативно-правове забезпечення рівного доступу до мистецької освіти.
- Міжнародний досвід мистецької освіти для людей з особливими освітніми потребами.
- Громадсько-державне партнерство у впровадженні інклюзії в мистецькій освіті.
- Організація іклюзивного освітнього простору: інфраструктура та обладнання; освітні програми та інноваційні технології; методи і засоби, методики компетентнісного навчання та розвитку.
- «Дорожня карта» мистецької школи для переходу на навчання дітей з особливими освітніми потребами в мистецькій школі.
- Особливості моделі соціально-педагогічної роботи щодо організації інклюзивної освіти в умовах мистецької школи.
- Психолого-педагогічні аспекти інклюзивного навчання в мистецькій освіті.
- Варіативність технологій та методик інклюзивного навчання в мистецькій школі (педагогічна майстерня з досвіду роботи викладачів закладів мистецької освіти).
- Професійна підготовка викладачів до роботи в умовах інклюзії.
- Складові елементи інклюзивної освіти: командний підхід, задоволення індивідуальних потреб дітей, співпраця з батьками, створення сприятливої атмосфери в дитячому колектив.
- Соціокультурна адаптація, профорієнтація та працевлаштування здобувачів інклюзивної мистецької освіти.
Конференція пройшла в дистанційній формі.
Матеріали учасників були опубліковані в науково-методичному збірнику, який буде надіслано авторам та розміщено для вільного завантаження в рубриці «Репозитарій» (колекції «Матеріали конференцій», «Інклюзія») на сайті: https://www.dnmczkmo.org.ua/. Збірник науково-методичних матеріалів було рецензовано фахівцями та експертами для подальшого впровадження та схвалено Вченою радою Державного науково-методичний центру змісту культурно-мистецької освіти.
Мова конференції: українська, всі слов’янські, англійська.